De Stad uit, bij kiwi's thuis - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Camilo Angulo - WaarBenJij.nu De Stad uit, bij kiwi's thuis - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Camilo Angulo - WaarBenJij.nu

De Stad uit, bij kiwi's thuis

Door: Camilö

Blijf op de hoogte en volg Camilo

29 September 2015 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Hello there everyone!

Camilo hier vanuit Nieuw-Zeeland met reisverslag numero uno :D
Ik ben nu 2 weken hiero en het begint gelukkig allemaal te wennen :)
De eerste dagen waren, zoals ik ook van bijna alle andere backpackers heb gehoord, 'apart'. Eerst het afscheid op 10 september van Nederland en iedereen: mam, pap, Lies, Soof, Jerome, Elsa und Geert. Dat was even pittig, omdat je dan echt beseft wat je achterlaat. Maar dan is het zover, ben je de douane door en focus je je alleen nog maar op wat komen gaat. 2 Dagen later kwam ik eindelijk aan in Auckland om 5 uur 's ochtends en toen begon het echt leuk. In het vliegtuig ben je nog vol verwachtingen en goede moed over de komende maanden, maar dan zit je in je hostel met je tas naast je bed en denk je 'En nu?'. De eerste twee dagen was het veel 'en nu', 'dit is echt niet zoals ik gehoopt had' en 'wat is iedereen toch raar hier'. De dag dat ik aankwam had ik meteen een groep backpackers om me heen, die me meenamen naar de stad en me het een en ander konden uitleggen, we gingen nog samen uit eten en dat was allemaal heel fijn, maar jammergenoeg gingen ze de ochtend daarop allemaal weg, letterlijk allemaal :p. Gelukkig hoefde ik niet lang in despair op bed te liggen en lezen, want de 3e dag kreeg ik een super leuke nieuwe Britse roommate :D Debbie. Zij was er ook pas een paar dagen, dus we konden samen Auckland verkennen. De dag daarop ontmoette we Susan, een Iers meisje en met z'n drieën hebben we flink wat dagen doorgebracht en flink gelachen, helemaal heerlijk. We zijn ook een avond naar een karaoke bar geweest, echt super grappig :). Zo heb ik in de eerste weken al enorm veel mensen ontmoet en flink wat nummers uitgewisseld (Jaja ik heb nu een smartphone met een NZ nummer) en afspraken gemaakt om elkaar later weer te ontmoeten. Natuurlijk super om al die andere backpackers te ontmoeten, maar dat is niet de enige reden waarom ik hier ben, dus natuurlijk heb ik ook al iets van de prachtige natuur hier ontdekt!
In de eerste week hier zijn we naar Piha beach geweest, ten noorden van Auckland. We gingen eerst langs een bos met Kauri trees, bomen die echt huge en super oud kunnen worden, like 3000 jaar oud.. En toen kwamen we aan bij Piha en maaaan dat was mooi, ik zal er een paar foto's uploaden zodat jullie ook kunnen mee genieten :). Het is een van de drie grote surfplekken in Nieuw-Zeeland en misschien ga ik daar ook leren surfen! Het is echt in the middle of nowhere dus je kan er niet komen met het openbaar vervoer. Gelukkig was er een daytrip vanuit het hostel en zo gingen we met zo'n 30 mensen naar dit stukje ongerepte natuur. De volgende trip buiten de stad was afgelopen zondag, toen ging ik met twee Nederlandse backpackers naar Waiheke island. Dat is een bekend eiland zo'n 30 min van Auckland per boot en maaaan ook daar was het gewoon schitterend. Een en al heuvels en overal prachtig uitzicht over het eiland met baaien en wijngaarden. Het was ook gezellig met de jongens en fijn om even gewoon ontspannen Nederlands te praten :).
Ik heb een busticket gekocht voor de Straybus, een maatschappij die zich vooral op backpackers focust die wat meer natuur willen zien. Dus nu kan ik het hele land door reizen en tegelijk andere backpackers ontmoeten, pretty sweet! En gister heb ik m'n ticket voor het eerst gebruikt om naar Whangarei, een stad in het noorden, te gaan. Ik ben nu aan het wwoof'en: Over het algemeen is dat bij mensen thuis werken op hun organische boerderijtjes en tuinen, zo'n 3-4 uur per dag voor een slaapplek en eten. Nu zit ik bij een gepensioneerd koppel thuis voor een week en help hun in de tuin. Ze zijn echt super aardig en hebben een goed gevoel voor humor haha! Ze hebben ook een kat, Gypsy, die gisteravond op m'n schoot in slaap viel, zoo lief. Het is heerlijk om weer een eigen kamer te hebben en de omgeving is super mooi met tal van mooie wandelpaden, dus ik ben helemaal tevreden :D.
Over het algemeen ben ik wel tevreden, super tevreden, eigenlijk gewoon gelukkig hier in Nieuw-Zeeland :) Dus hopen dat het alleen nog maar beter wordt ;)

Groetekes uit New Zealand, cheers!

  • 29 September 2015 - 09:44

    Anne-Lotte:

    Leuk om te lezen! Nog heel veel plezier (: X

  • 29 September 2015 - 10:16

    Elsa:

    Ca, wat is het lezen van je blog GENIETEN!! Heeeeerlijk zeg, enjoy en blijf ons op de hoogte houden! :D
    Xxxxxxx je nicht-die-een-doodgewoon-leventje-in-leiden-leidt-en-wegdroomt-bij-jouw-verhalen ;)

  • 29 September 2015 - 10:22

    Marlou:

    Wat heerlijk dat je al zo snel je weg begint te vinden en je hebt al mooie dingen gezien...dus....kom maar naar huis ...whahahahaha

  • 29 September 2015 - 14:27

    Oda:

    Hé Camo, wat heerlijk om weer een reisverslag uit een ver land te mogen lezen. En zo te lezen begin je je draai te vinden, wat zeg ik, heb je al veel leuke contacten opgedaan

  • 29 September 2015 - 14:31

    Oda:

    Hmmm, ik was nog niet klaar met mijn reactie hoor. Het vervolg: zoals je zelf al aangeeft zal het alleen maar leuker, avontuurlijker, fantastischer worden. Binnen no time is het backpackleven jouw normale leven en "snap" je de regels die daarbij horen. Enjoy meneer de backpacker. Knuffel en tot horens

  • 29 September 2015 - 16:32

    Erwin:

    YOOOOOO BRUCHACHOO dit klinkt echt like a dreamm man!! echt super vet en surfen moet je doen!! t is awesome i promise! Dit verhaal man als of t een film is! Im jealous maar bruchahcooo loveyouuu miss you en omg have funnnnn:) greetz je bruchachoo

  • 30 September 2015 - 22:41

    Ma:

    Hee Camo, leuk dat je gestart bent met je blog! Altijd fijn om te mogen meelezen en zo kan ik zelf ook weer eens wat laten horen :) Ben benieuwd hoe het voor je is om bij "kiwis" in huis te zijn. Je zei al: fijn dat je weer een eigen plek hebt, kan ik me helemaal voorstellen! Fijn dat je dan straks ook veel ervaring hebt om in mijn biotuin te werken, ik verheug me!! Krijg je ook slaapplek en eten, deal! Koken ze een beetje lekker? anders zou ik maar wat onkruid laten staan.
    En was je bergwandeling mooi daar? benieuwd hoe je dat is vergaan. Je aussi-engels is vast al erg verbeterd, droom je al in t engels?
    Ik ben net terug uit Groningen, nascholing, net als Edgardo want die was er ook. We zijn dus een soort geestelijk afgepeigerd door al dat leren. Weet je eigenlijk nog hoe dat ging?? Nou denk er maar niet over na, het is heel vermoeiend :) Simba doet je de groeten, ik schirjf je gauw een mail en voor nu: truste, hasta la pasta mi corazon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Camilo

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 2871

Voorgaande reizen:

10 September 2015 - 04 April 2016

Tussen de kiwi's en koala's

Landen bezocht: