Still alive 'n kicking - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Camilo Angulo - WaarBenJij.nu Still alive 'n kicking - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Camilo Angulo - WaarBenJij.nu

Still alive 'n kicking

Door: Le moi

Blijf op de hoogte en volg Camilo

09 November 2015 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Heya Dutchies!
Everybody alrighty? Al hout en proviand aan het inslaan voor de winter? :p
Wij gaan langzaam de zomer in en dan vergeet je bijna dat jullie de andere kant op gaan! Ondertussen ben ik bijna twee maanden in Nieuw-Zeeland en dat komt nog steeds niet helemaal binnen haha, maar goed er is een hoop gebeurd en ik ben eager jullie over het een en ander te vertellen :)
Eind september begon ik dus aan mijn eerst wwoofing job bij een bejaard stel. Het was een verademing ergens weer 'thuis' te zijn en van een kamer een rommelige bende te kunnen maken :D. Ze waren ook eigenlijk veel te lief voor me, met max 3 uur werk op een dag en verder veel gesprekken en genieten van de omgeving. Een van de eerste dagen werd ik aan de voet van een berg afgezet om even een klimtocht te maken. Na zo'n drie kwartier was ik aan de top en had ik een prachtig uitzicht over het hele gebied. Links de zee die geleidelijk opging in de hemel en rechts het mooie glooiende groene landschap dat het Noordereiland kenmerkt. Omdat ik nog niet genoeg beweging had gehad besloot ik de berg af te rennen en hey berggeit Camilo had het in 12 minuten gedaan ;).
De rest van de week hebben ze me meegenomen op prachtige wandelingen langs de kust en heb ik ook een avond bij hun dochter (en kleinkinderen van mijn leeftijd) doorgebracht. We hebben samen gekookt (super chill eten zoals elke dag daar) en achteraf een film gekeken op de bank, helemaal heerlijk. Na een week zat mijn werk er daar weer op en nam ik de bus naar het noordelijkste deel van Nieuw-Zeeland. Ik was daar twee dagen en kwam een van mijn beste freunden uit Auckland tegen eeeeen toen zijn we samen gaan skydiven :D Ja zo'n ervaring valt (haha) niet te beschrijven, het moment dat je uit het vliegtuig springt en even alle lucht uit je longen gaat was nog wel het gestoordste. Moet je echt een keer proberen ;). Ik heb daar twee heerlijke dagen gehad met een super leuke groep mensen om me heen en lekker aan zee, met zon! Begin Oktober waren mijn stranddagen voorbij en ging ik met de meesten mee, back to Auckland. Hoewel ik Auckland en vooral m'n hostel eerst niet zo leuk vond, moet ik toegeven dat het toch thuiskomen was omdat ik zoveel mensen kende. De mensen bij de receptie vroegen hoe m'n trip was geweest en ik zag meteen zeven vrienden ofzo terug haha. 'S Avonds stelde ik voor om met twee vrienden die in Auckland waren gebleven te meeten en we gingen uiteindelijk met zo'n acht mensen naar een sisha bar en dat bleek het begin van een stel hele mooie dagen te zijn. Waant bij de sisha bar ontmoette ik een meisje :) en niet zomaar een meisje maar een heel leuk Vlaams meisje :D. Hoewel ik het toen niet aan haar toe wilde geven speelde ze de dag erna de hele tijd door m'n hoofd en gelukkig gingen we de avond daarop weer uit en was zij er ook bij. De avond voerde ons naar een salsa en daar bleek dat zij ook van salsa hield én er goed in was, dus ik was helemaal verkocht ;). De avond was nog mooi en zal ik niet snel vergeten, maar kon toch niet tippen aan de volgende dag die we grotendeels samen hebben doorgebracht. Laat ontbijtje en dan 's middags naar een strandje bij Auckland en daar gelachen, gesproken en elkaar beter leren kennen. Jammergenoeg bleek onze timing wat minder te zijn, want net drie dagen na onze ontmoeting moest ze al op het vliegtuig stappen richting huis.. Tja zo gaat dat soms, maar we hebben nog steeds veel contact en je weet maar nooit wat de toekomst brengt :)
Zo nu moet ik dit reisverslag nog afmaken haha!
Kort daarop sprong ik weer op de bus richting Rotorua, een stad met een hoop geothermal activity. Daar ben ik een kleine week met een Duitse vriend gebleven en de dagen met nog veel meer Duitsers doorgebracht. Heb ik dat al verteld? Echt 80% van elk hostel zit vol met van die nogal strakke Duitsers, echt niet normaal ik leer hier nog eerder Duits dan Engels! Gelukkig had ik het heel goed met die Duitse freund dus we besloten samen twee weken te gaan wwoofen bij een Christelijk gezin. Jaja dat was ook weer een ervaring! De vier kinderen, waarvan twee biologisch, werden thuis geschoold, evolutie was een fabeltje en er werd natuurlijk gebeden voor het eten. Het waren echt hele lieve mensen die helemaal open stonden voor gesprekken over hun religie. Het is dan toch wel grappig als ze je vragen waarom je in evolutie gelooft, want dan is het nog best lastig te verdedigen als je je vooral baseert op onderzoeken die je zelf nooit gecontroleerd of gedaan hebt. Al met al was het een hele nieuwe en grotendeels leuke ervaring, maar ik vond het ook fijn om na twee weken weer door te reizen.
Ondertussen zijn we bij vorige week aanbeland en toen ben ik na veel voorbereidingen op m'n eerste Great Walk gegaan! Hoewel het geen walk is, maar een kajaktocht valt de Whanganui River Journey toch onder de Great Walks. Voor drie dagen was het alleen de rivier, m'n gele kajak en ik :). Dan voel je je zo vrij! Dan zing je uit volle borst, kun je je vermaken met het luisteren naar de geluiden van vogels en je gedachtes de vrije loop laten zonder dat iemand je onderbreekt :) Mijn armspieren waren wel een beetje beurs achteraf, maar m'n ogen zijn ook nog aan het bijkomen haha! Wederom een reminder aan de beauty van dit land en ook super leuk om al m'n outdoor gear zoals m'n tent en stoofje te kunnen gebruiken.
En zo komen we uit bij nu, morgen staat de Tongariro Alpine Crossing op de planning, een van de mooiste ééndaagse wandelingen ter wereld. Ik ga hem samen met een Duits meisje doen die ik op de rivier heb ontmoet. Het is toch wel grappig dit backpack leven, je leert je overgeven aan gebeurtenissen en vaak kom je met niks plannen bij de mooiste mensen en beste plekjes uit :)
Ik heb nog zoooveel te vertellen, maar dan wordt deze update echt te lang. Jullie moeten me maar dood vragen als ik terug ben overrr 4,5 maand :D
Voor nu auf wiedersehen van de Nederlandse Colombiaan in Duits Nieuw-Zeeland, hey dat is nog eens wat he ;)

  • 09 November 2015 - 20:21

    Elsepels:

    Hey berggeit!

    Wat geniet ik ongelofelijk veel van je verhalen, ik wil meer, meer, meer!!
    Super fijn dat je zo'n leuk, lief, chill meisje hebt ontmoet, ik ben ook heel benieuwd wat de toekomst gaat brengen!:D
    Je kajaktocht klinkt echt uuuuubervet, super stoer van je dat je dat helemaal alleen hebt gedaan en wat een ultiem gevoel van vrijheid! HEERLIJK.

    Ik kan nog wel een boek schrijven over hoe vet ik alles vind wat je doet, maar ik laat het hier maar bij haha.

    dikke kus en hou ons op de hoogte!(dan droom ik met je mee :))

    xxxx je coolstenichtenzo

  • 10 November 2015 - 21:15

    Gerard:

    Hé neefmans, d'r moet er één hekkensluiter zijn en mogelijk ben ik dat, want pas nu, 10/11 21:00h lmt lees ik jouw reisverslag. Zo te lezen heb je het heel erg naar je zin! Inclusief verliefdheden en amoureuze salsa's waar je goddank ons niets over vertelt. En troost je, van het scheppingsverhaal is ook geen onderzoeksrapport beschikbaar....dus kan je je best bij de evolutietheorie houden. Heb je al waargenomen, dat water rechtsom draaiend het putje in gaat? En de zon door het Noorden? Niet doen op een smalle bergpas, dank!
    Groeten vanuit een nog niet dichtgesneeuwd Friesland!

  • 12 November 2015 - 13:08

    Ma:

    Hee Camo!!!!
    superleuk om jouw enthousiaste verslag te lezen. Net op tijd binnen, straks neem ik de trein en ben even uit zicht. Klinkt goed, je zit er helemaal in he. En toch is het lastig om te beseffen dat het echt waar is, gek is dat toch. Maar wel doen, want voor je het weet zijn die paar maanden weer om. Dus je maakte gister een fantastische wandeltocht, leuk man!
    In mijn hoofd zie ik prachtige dingen en heftige rivieren, mooie vlaamse meisjes en superlekker aussie-food. maar in jouw werkelijkheid is t vast heel anders, dus: foto, yeah!

    Het is hier nog niet zo erg koud hoor, wel dikke vesten, maar opvallend rustig weer voor nov.
    De verjaardag van Lisa was erg leuk. De fotoos heb je gezien, benieuwd of je het lied kan openen. Ik ben klaar met mijn koffertje, ik omhels je en kijk uit naar je volgende blogstory

    Dag stoere colomutch / dutchombiaan / ..??
    knuffelke oet Mestreech xx

  • 20 November 2015 - 23:37

    Lisa Aka Lui Varkentje:

    Hee Cami,
    Ik had nog helemaal niet op je blog gereageerd!! Dus bij deze :) Ik vind het echt super leuk om alles te lezen!! Kayaken klinkt echt heerlijk, sky diving fucking insane, en t vlaamse meisje (zonder naam? Facebook stalk much) super! Ben heel erg benieuwd naar meer foto's van alles. Ahhh ik wil ook echt nu gaan backpacken! Veel plezier nog xxxxxxx en tot snel (kinda) !

  • 30 April 2016 - 12:55

    San&Louise:

    Hi Camilo!

    We (Louise&San) zijn onze foto's van NZ aan het doornemen en we hebben nog een leuke foto met jou erop! We hebben samen de kanotocht gedaan. Na wat zoekwerk terecht gekomen op je blog! Heb je een mooie reis gehad?

    Voeg me anders toe op Facebook (Louise te Brummelstroete) dan kan ik je de foto sturen!

    Groetjes Louise&San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Camilo

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 930
Totaal aantal bezoekers 2873

Voorgaande reizen:

10 September 2015 - 04 April 2016

Tussen de kiwi's en koala's

Landen bezocht: